A Toyota Supra a japán Toyota autógyár 1978 és 2002 között gyártott sportautó/túraautó-modellje volt. Az első két generáció a Toyota Celica tervei alapján készült, de hosszabb és szélesebb volt nála, ekkoriban a modell teljes neve még Toyota Celica Supra volt. Az 1986-os év közepén jelent meg a Supra harmadik generációja, mely már nem a Celica tervei alapján készült és a neve is csak egyszerűen Toyota Supra lett, a Celica előtag nélkül. Ennek ellenére még ekkor is volt hasonlóság a két modell között, így gyakran összetévesztették őket. Az első, második és harmadik generációs Suprákat Taharában, a negyedik generációs modelleket Toyota Cityben szerelték össze.

Az új Suprával a Toyota nagy lépést tett előre afelé, hogy egy nagy teljesítményű, komoly sportautót hozzon létre. Az autó a felfüggesztés és a hajtáslánc egyes elemeit a Z30-as Soarertől (Lexus SC) kapta, az előző generációnak szintén voltak közös vonásai az akkori Soarerrel. A tesztgyártás 1992 decemberében indult be, ekkor 20 negyedik generációs Supra hagyta le a gyártósort. A hivatalos sorozatgyártás 1993 áprilisában indult be. A kocsi korábbiakhoz képest teljesen új dizájnt kapott, gömbölyded karosszériaelemekkel, melyek modern hatást keltettek, ugyanakkor emlékeztettek a Toyota egyik klasszikus sportautójára, a 2000GT-re. A motorválaszték is felfrissült, a japán piacon az autóhoz kapható volt egy 2997 cm³-es 2JZ-GE szívómotor, mely 220 lóerős (164 kW) teljesítmény leadására volt képes 5600-as fordulatszámon,